در حالی که معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به این سازمان خبر می‌دهد و توصیه می‌کند شهرداری رقم بدهی خود را با بدهی تامین اجتماعی مقایسه نکند، معاون شهردار تهران از رفع مشکل خبرمی‌دهد و می‌گوید "بهمن ماه" بدهی مذکور به صورت نقدی و غیر نقدی پرداخت خواهد شد.

روزشمار پرداخت بدهی شهرداری به تامین‌اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن زدا در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد جزئیات بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی گفت: شهرداری تهران حدود 500 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

 

وی با بیان اینکه 250 میلیارد تومان از بدهی شهرداری قطعی شده است افزود: این مسئله بدین معناست که شهرداری نسبت به این رقم اعتراض داشته و به دادگاه شکایت کرده است اما پس از راستی آزمایی در دادگاه، رقم 250 میلیارد تومان قطعی شده است.

 

زدا با بیان اینکه شهرداری تهران می تواند بابت راستی آزمایی 250 میلیارد تومان دیگر از بدهی خود به دادگاه شکایت کند اظهار کرد: با این حال سازمان تامین اجتماعی رقم 500 میلیارد تومان را عدد نهایی بدهی احصا کرده است.

 

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در واکنش به سخنان شهردار تهران مبنی بر بدهی متقابل تامین اجتماعی به شهرداری نیز گفت: طلب شهرداری بابت ساختمان‌ها و شعبات تامین اجتماعی است گاها برای مجوزها، اضافه بنا و... پول پرداخت نکرده، اما حجم مطالبات شهرداری از تامین اجتماعی بین 10تا 20 میلیارد تومان است اما مطالبات تامین اجتماعی از شهرداری، 500 میلیارد تومان است؛ اگر جای دوستان بودم، این دو عدد را با هم مقایسه نمی‌کردم.

 

زدا تهاتر را یکی از راهکارهای پرداخت بدهی دانست و گفت: نه تنها برای شهرداری تهران بلکه برای همه کارفرمایان این امکان ایجاد شده است که اگرنقدینگی لازم را ندارند، بدهی خود را با ارائه زمین، ساختمان و ملک براساس قیمت کارشناس رسمی پرداخت کند.

 

به گفته وی، عمده بدهی شهرداری تهران در عدم پرداخت به موقع حق بیمه پرسنل است.

 

بااین حال قدرت الله گودرزی معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران، در مورد بدهی شهرداری به ارگانهای دولتی بخصوص بیمه تامین اجتماعی، به ایسنا گفت: میزان بدهی شهرداری به تامین اجتماعی تا پایان سال 93 مشخص شده است و با این سازمان نیز جلساتی مبنی بر اینکه قسمتی از بدهی را به صورت نقد و مبلغی دیگر را به صورت غیرنقد پرداخت کنیم برگزار کردیم و امیدواریم تا پایان بهمن ماه این بدهی پرداخت شود اما دقت داشته باشید که بدهی سازمانها به بیمه همیشه ساری و جاری است.

 

گودرزی با بیان اینکه با سازمان تامین اجتماعی مشکلی نداریم و با برگزاری جلسات منطقی سعی در پیشبرد برنامه ها داریم، افزود: تا پایان سال 93 شهرداری تهران کمتر از 500 میلیارد تومان به بیمه تامین اجتماعی بدهی داشته است که سعی داریم تا بهمن ماه امسال(94) این بدهی را تسویه کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.